Snöstorm!

Det snöar och blåser som bara den. Snön yr så det viner utanför fönstret. Jag borde egentligen ha stannat hemma men jag var tvungen att ge mig iväg för att handla lite hos den "gröna fen" till ikväll.

Jag var även inne på bl a Gina Tricot och de hade ju såklart fått in massor med fina vårkläder. Jag ville köpa säkert 10 plagg där inne. Jeans, klänningar, toppar, smycken mm hur mkt fint som helst!

Jag shoppade inget förutom ett serumlack som ska vara stärkande för naglarna samt ett topplack från Mavala. Jag lånade morsans topplack häromdagen och det var verkligen super, då nagellacket höll mkt bättre så jag var tvungen att köpa ett likadant.

Nu blir det att fixa naglarna till kvällen. Blir fest hos en kompis ikväll.

Tog lite bilder på all snö nyss som jag tänkte visa er.




Tidigare under dagen stack denna ut minst 1 m från taket men nu hade drivan blåst ner



Nu är det en bra bit över knähöjd med snö och mer ska det komma under dagen. Någon sa att detta var den kallaste vintern med mest snö på 20 år! Det stämmer med alla säkerhet då jag inte kan komma ihåg en vinter med mer snö häromkring.

Snöplogarna åker i skytteltrafik för att hålla vägarna öppna och nu är den minst 3:e gången jag hör snöplogen på min innergård bara idag.

Jag gillar vinter när det är mkt snö och det är vanligtvis mysigt med mkt snö men nu vill jag ha vår!

Gillar ni all snö som kommit?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0