Heldag i stallet!

Idag har jag varit i stallet nästan hela dagen. Jag hjälpt E med att mocka, bära vatten, mat mm till hästarna. Det finns även som jag skrivit om tidigare även får och höns på gården.

Måste tyvärr meddela att den lilla lammungen som vi försökte rädd dog i natt. Det var förmodligen något fel på den då den inte kunde äta trots att vi hjälpte den så gott vi kunde :(

Fick hjälpa till att bära ut lammungen då E inte klarade av att ta i den. Det var bara att försöka tänka på något annat, den kunde ju inte ligga kvar där bland de andra lammungarna och fåren.

Hos hönsen var det tre höns som hade dött idag. Tre stycken vita, de har tydligen något slags virus men som inte smittar människor och de bruna hönsen så vi får hoppas att de andra vita hönsen klarar sig. Jag fck även bära ut dessa döda höns då de andra stod och hackade och åt av sina döda kompisar. Äckliga djur det där hönor!

För att berätta om något mycket trevligare så höll vi i några söta som lammungar idag. De är så himla söta och mjuka i pälsen. :)


Jag och lamm som föddes på julafton


Lamm som föddes i dag


Hönsen


3 dagar gammal


Kommentarer
Postat av: G I L R A E N

Det kan ju vara en idé att skilja på de smittningsbenägna hönsen och de som inte är smittningsbenägna så att inte alla blir smittade och dör. Samt att man isolerar de smittade.



Det är ju aldrig kul när djur dör. Speciellt inte djurbebisar. :(

2010-01-13 @ 23:17:56
URL: http://gilraen.se/blog
Postat av: Sofia

Sv: Alla de vita hönsen har detta virus och de flesta lider inte alls av detta som tur är :)



Nej, de är ju så söta lammungarna så det är tråkigt när de dör! :( Den hade somnat in lugnt iaf, det såg ut som den bara sov som tur var.

2010-01-13 @ 23:24:40
URL: http://flashess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0