Irriterande telefonförsäljare!

Idag är det andra gången som jag blir uppringd av en telefonförsljare från comhem. Första gången han ringde var han riktigt jobbig och det tog en lång stund för honom att fatta att jag inte ville ha fler tv-kanaler eller deras bredband.

Jag var jättetydlig med att jag inte var intresserad. Han frågade vad jag tyckte om kanalutbudet och då sa jag att jag inte gillade att de tagit bort Eurosport så vi fått tv4sport istället.

Tydligen hade han anteknat det och ville nu altså ringa upp igen för att berätta om deras kanaler. Han måste vara världens trögaste som inte kunde fatta att jag inte var intresserad av fler kanaler. Jag sa det säkert 5 ggr under första samtalet och säkert lika många under andra samtalet.

Det dummaste med hela samtalet idag var att han avslutar med att fråga varför jag inte kollar mer på tv????

Haha, det var det dummaste jag hört! Skulle det var något fel att jag inte kollar så mkt på tv att jag inte vill ha fler kanaler?! :D

Jag har en gång i tiden också jobbat som telefonförsäljare och vet vilken press man har på sig att sälja hela tiden, men detta tog ändå priset känner jag! Jag är aldrig otrevlig mot dem då jag själv vet hur tråkigt det är att sitta och ta skit från folk som är otrevliga, men jag säger klart och tydligt att jag inte är intresserad!

Jag överväger att skaffa NIX. Där mitt nummer blir spärrat för telefonförsäljare att ringa.

Gillar ni att bli upprigd av telefonförsäljare?


Kommentarer
Postat av: G I L R A E N

Det är som alla telefonförsäljare drar sig till dig. När jag och marko hade en hemtelefon i cirka 1,5 år fick vi inga telefonförsäljarsamtal.



Mina föräldrar skaffade NIX. Men lik förbannat ringde dom ändå. :/

2010-01-19 @ 22:40:58
URL: http://gilraen.se/blog
Postat av: Baso

Skaffar du nix och dom ändå ringer, är företaget som ringer skyldiga att böta runt 5000 kronor.

2010-01-20 @ 19:32:07
URL: http://www.baso.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0