Grillkväll!

Idag blev det grillning med Vickan, Ella och Emma på min bakgård. Mycket mysigt var det! :)

Vi grillade fläskfilé, karré, majskolvar och till det potatissallad, tomater, fetaost, bearneaisesås och vitlöksbröd. Vi blev hur mätta som helst.

När vi ätit satt vi bara och mös och snackade skit en stund innan gick vi in och kollade på film. Vi såg "Tolken", en mkt bra film tycker jag.

Dock så hade vi problem att se hela den undre textraden så man fick lyssna noga vad de sa. Inte alltid så lätt när det talades x antal olika språk i filmen.

På många DVD-filmer som jag har sett nu senaste tiden har det varit så. Vet inte om det beror på att jag har en väldigt gammal tv som inte kan visa det rätta formatet eller vad det är. Vi provade lite olika skärminställningar på DVD-spelaren med ingen blev bättre.

Någon av er som kan veta vad det beror på, och om man kan göra något åt detta?













Har ni haft en trevlig lördagkväll? :)

Kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0