Det går bra nu!

Idag efter jobbet var jag och besiktade bilen. Det såg kanon ut till en början sa besiktningsmannen. Han sa att han precis hade tänkt säga att detta var ju en mycket fin bil, när han skulle kolla höger framhjul. Han upptäckte att tallriken som fjädern låg i, och som håller upp halva bilen, var helt sönderrostad och att det inte var mer än ett par rostiga cm som fäste fjädern. 
Han sa att om jag hade kört i ett litet gupp med den här bilen hade hela framhjulet lossnat. 
 
Jag berättade för honom att för mindre än 2 månader sedan hade vi lämnat in bilen på en förkontroll inför besiktningen. Då lagades grejer på bilen för nästan 5 000 kr. 
 
Besiktiningsmannen sa att det måste ha sett ut så här längre än så och att han tyckte att det var mycket konstigt att de inte hade upptäckt detta när de kollade igenom bilen.
Han sa att jag lika gärna hade kunnat köra ihjäl mig med denna bil och att jag måste ha haft en himla tur att det höll ihop tills idag. 
 
Känns hyffsat obehagligt måste jag säga och jag är mäkta besviken på bilfirman som inte upptäckt detta. Besiktningsmannen sa att det här omöjligen ha kunnat uppkomma på bara 2 månader. 
 
Jag fick körförbud på bilen såklart och fick sitta på bilprovningen och vänta i en timme innan bärgaren kom. Mamma och pappa kom dit och gjorde mig sällskap snälla som de är. Vi fick sedan åka och hyra en bil.
 
Tur att vi har en försäkring på bilen som täcker för bärgare samt hyrbil för sådana här skador i 3 dagar. Nu håller jag bara tummarna att de ska hinna laga bilen på de dagarna, vilket känns hyffsat svårt att hinna.
 
Om inte annat förväntar jag mig att bilfirman som missat detta kan stå för åtminstonde hyrbilen i de dagar det tar att laga detta. 
 
Jag undrar vem som hade stått som ansvarig om jag hade krashat bilen med de följder som det kunde ha blivit av det....
 
Fina Pokéh får liva upp detta inlägg med en bild som jag tog på honom igår:
Foto: Jag
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0