Lite längre ridtur!

Igår passade jag på att rida ut i dagsljuset. Vi var fyra tjejer med häst som gav oss ut på tur. Vi var ute i ca 2 h och det var en riktigt härlig tur. Det blev en del trav och lite galopp. 
När vi skulle galoppera blev hästarna lite ystra men jag måste säga att jag var imponerad av Izze som lyssnade fint när den ena hästen ballade ur lite och skulle springa i mkt snabb galopp. Hade det varit för några år sedan hade Izze stuckit iväg och det hade varit mkt svårare att få stopp på honom. Nu accepterade han att jag saktade in utan att få panik av att lämna ett antal meter till hästen framför. Duktig pålle som lyssnar på sin mamma :) 
Skogsstigen på hemvägen


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0