Träningsrunda!

Idag var jag och Izze ute och red med Ewa och Lillen. Vi var ute i ca1,5 h och red ca 14 km. Enligt min ridapp så snuttade vi 9km/h. Vi skrittade först 20 min sedan blev det trav några kilometer innan vi skrittade en stund för att sedan trava igen. På hemvägen blev det skritt sista 15 min. 

Izze var pigg och glad och skulle naturligtvis ligga först. Det räcker med halva huvudet först men han kan verkligen inte "förlora" tycker han :)
Tryck under fötterna hade han trots att vi inte travade särskilt fort. Skönt för honom att få jogga några kilometer för att få ut lite energi. Han har varit ett riktigt energiknippe senaste dagarna. Jag tror mkt beror på rakningen, han kan lägga mer energi på att jobba istället för att svettas. Det har ju inte varit någon kall vinter och då blir det jobbigt att träna i tjock vinterpäls.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0