Litet trimpass!

Idag blev det lite trimning i ridhuset. Jag ville rida honom lite mjuk inför morgondagens dressyrlektion. Vi tränade övergångar i skritt/trav och några i galopp. Vi tränade också på att öka och minska volten. Att flytta undan för skänkel in i en liten volt och sedan ut igen. Vi fick till några riktigt fina steg i kanonfin form i båda varven och då gav vi oss. 
På uppdrag av dressyrtränaren provade jag att rida Izze med små korta plastsporrar för att jag ska komma åt honom bättre men ännu mindre hjälper. Det funkade mkt bra och han flyttade direkt för skänkeln väldigt fint. Så det kändes mkt bra att rida med dem. Jag behövde knappt använda dem alls men ändå :)
Duktig pålle idag som hade mkt energi men ändå balanserat :)
Nya schabraket ett reafynd invigdes idag :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0