Dressyrträning!

Igår var det dax för dressyrträning förElisabeth  igen. Vi tränade på formen, att Izze ska slappna av mer i nacken. När jag fick ordning på min ytterhand att tummen är högsta punkten så gick allt mkt lättare. På slutet kändes han riktigt fin! :)
Vi gjorde skänkelvikningar, öppnor, slutor o bakdelsvändningar med galoppfattning. Det blev också en del övergångar från skritt till trav, trav till galopp och tvärtom samt galopp från skritt. 
Elisabeth tyckte att våra övergångar hade blivit mkt bättre speciellt från galopp till trav. Känns kul då vi tränat en del på det senaste tiden. 
Galoppen har blivit mer lugn, stabil och taktmässig. Nu behöver vi träna mer på att få mer luft i den.
Jag behöver träna vidare på att få ordning på min ytterhand. 
Ellinor filmade oss en stund i början av träningen igår och det var en bra lärdom att se hur det ser ut :) haha. Det finns en hel del mer att önska men jag tror på att ta ett steg i taget och träna på några saker i taget :)
Synd att hon inte filmade på slutet när det gick som bäst.
Här är några bilder tagna ur filmen, därav dålig kvalité. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0