Ridtur bland älvorna!

Igår red jag och Izze ut en sväng. Jag hade på endomondoappen och vi red 7 km på va 50 min. Topphastigheten var 35km/h. Vi skrittade första och sista 20 min. Däremellan travade vi på lite en bit och tog en galopp med lite fart. Herrn tyckte det var hur kul som helst, inklusive jag själv :)
När vi galopperade mötte vi en man med hund så vi saktade av till lugn trav när vi passerade. Man behöver knappt be honom sakta av när vi möter någon då han är så van att han gör det automatiskt. När vi passerat så vet han att nu får han springa igen och taggar till :) Goa pålle! 

 Vi provade en ny padd som ska höja bakvalvet på sadeln och den funkade
riktigt bra. Sadel låg still och gled inte fram. Nu ska den provas när jag rider dressyr och sitter ner i traven också för det är då den brukar åka fram.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0